Jeste li upoznali "Greenery"? Nova hit boja u interijerima!

arhiva
Vrijeme je za proljetno buđenje uz svježu Greenery, žućkasto-zelenkastu nijansu koju je Pantone proglasio “it” bojom
Vidi originalni članak

Svi su početkom godine pisali o Greenery 15-0343, žućkasto-zelenkastoj nijansi koju je Pantone proglasio bojom 2017. godine. I nije puno prošlo vremena od toga pa su u trgovine te domaće i strane web shopove stigli razni artikli u zelenoj i svim pripadajućim nijansama. Osvježavajuća i revitalizirajuća, zelena je simbol novih početaka te se odlično uklapa u proljetno buđenje i prve dane proljeća koji su pred nama kada se počinje obnavljati zelenilo u prirodi.

Zavjese, Ikea, 279 kn

No koja simbolika uopće stoji iza zelene te kako je upotrebljavati u interijeru? Zelena je boja prirode. Ona simbolizira rast, harmoniju, svježinu i plodnost. Zelena ima veliku emocionalnu povezanost sa sigurnošću. Stručnjaci za boje kažu i da zelena ima ljekovitu moć. Poznata je kao najmirnija boja ljudskom oku i čak može poboljšati vid, a znanstveno je dokazano i da djeluje smirujuće na ljude. Ukratko, zelena sugerira stabilnost i izdržljivost. Na simboličnoj, posebice jezičnoj, razini zelena označava nedostatak iskustva, na primjer, “zelen” se kaže za početnika, nekoga tko je u nečemu neiskusan. U heraldici zelena upućuje na rast i nadu. Zelena je suprotnost crvene, znači sigurnost i koristi se kao boja slobodnog prolaska u prometu. Zelena je izravno povezana s prirodom te se uglavnom koristi za označavanje “zelenih” ekoproizvoda. Tamnija nijansa je obično povezana s novcem, financijskim svijetom i bankarstvom. Tamnozelena je povezana s ambicijom, pohlepom i ljubomorom. Žuto-zelena može značiti bolest, kukavičluk, nesklad i ljubomoru. Maslinasto zelena je, pak, tradicionalna boja mira.

Prije nego što odlučite koja zelena vam je najdraža, valja znati još nekoliko sitnica o ovoj boji u interijerima. Zelena se zbog relaksirajućih utjecaja jako često upotrebljava u bolnicama i odgojno-obrazovnim ustanovama, a psiholozi kažu da postoje studije koje pokazuju da zelena poboljšava vještine čitanja. Neki studenti su otkrili da držanje prozirnoga zelenog papira preko materijala za čitanje poboljšava brzinu čitanja i razumijevanje pročitanog. Možda to zaista nije ludo primijeniti, posebice ako imate kod kuće školarca i studenta, tako da još jedanput promislite o nekoj zelenoj tapeti ili zavjesama. Ali što ako niste fan zelene? Dizajneri su se dosjetili kako i u tom slučaju da ove sezone budete u trendu. Jednostavno, zeleno je “in”, a to ne znači samo boja nego i biljke, floralni i biljni uzorci, motivi. Tako da ako želite biti u trendu, jako će vam uspjeti ako u dom uneste biljke. Raskošne lončanice poput fikusa, filadendrona, sanseverija, palmi, kaktusa... sve zeleno, egzotično, mesnato... sve je to jako u trendu. I slobodno nabavite neku veliku biljku koja će dominirati prostorom.

No ako ne volite ni zelenilo, probajte s crno-bijelim printevima biljaka koji su trenutačno jako u modi, a sudeći prema pristiglim kolekcijama, i ovog proljeća će biti popularne ružičasta, žuta, plava, za što su stručni nazivi: Kelj (Kale) i Lješnjak (Hazelnut), Lapis plava (Lapis blue) i Jaglac žuta (Primrose Yellow), Ružičasti stolisnik (Pink Yarrow), Blijedi svib (Pale Dogwood), Otočni raj (Island Paradise), Plamen (Flame) i Niagara. Pa birajte...

Posjeti Miss7.24sata.hr