Grad s temperamentom kojem nećete odoljeti: Madrid

privatna arhiva Kristijana Musića
Iako je provela u Madridu tek nekoliko dana, blogerici Nataši Vukobratović ovaj je grad na popisu onih u koje će se vraćati ne jedanput nego nebrojeno puta
Vidi originalni članak

Španjolska zaista ima neki poseban “feeling” koji pruža i sve ljude koje poznajem su bili opčinjeni. U tom trenutku Barcelona je bio jedini španjolski grad koji sam posjetila pa sam odlučila proširiti vidike. Poslije Valencije, koju sam istraživala prošle godine, na red je došao Madrid i zaista mislim da se tu priča neće zaustaviti. On ima malo drukčiju energiju od ostalih gradova koje sam posjetila i, iako sam ostala samo nekoliko dana, definitivno mislim da ću se vraćati u njega često, počinje Nataša Vukobratović. Kako je trenutačno usredotočena na razvijanje svoga modnog bloga Fashion Blog by Natasa Blair, trenutačno je na Instagramu prati gotovo 40.000 ljudi, ne sumnjamo da je čeka još mnogo pustolovina u ovom španjolskom gradu. Rođena u Novom Sadu, posljednjih sedam godina živi u Milanu, gdje je diplomirala ekonomiju i menadžment kreativnih industrija na jednom od najuglednijih fakulteta u Europi, Bocconi. Može se pohvaliti i da je radila u modnoj kući Valentino, a upravo zbog toga što je u modnom biznisu, svaki tjedan je na nekom putu te usput hvata i savršene kadrove za društvene mreže.

- Madrid je jako velik, ali najzanimljivije znamenitosti su manje-više blizu jedna druge i sve se može pješice obići. To mi je bilo super jer sam tako zaista uspjela istražiti grad malo detaljnije. Posebno mi je bilo zanimljivo što je svaki dio drukčiji na neki poseban način, a u isto vrijeme se mogla osjetiti ta španjolska atmosfera - govori Nataša, koju je oduševila “nonšalantnost” lokalaca, uvijek su, kaže, veseli i razdragani. - Sviđa mi se što imaju sličan stil života kao mi s Balkana, nisu zatvoreni i uvijek se nešto događa. Volim kad je grad živ i dinamičan, a Madrid definitivno ima što ponuditi. Valjda sam na to navikla i životom u Italiji, gdje vlada isto takva atmosfera. Vole zabavu, nogomet, nisu tihi i zbijaju šale - ističe i dodaje kako je najbolje zaputiti se u njega oko proljeća ili u ranu jesen, kad su i cijene smještaja pristupačnije, a prognoza idealna za cjelodnevne šetnje gradom.

- Hrana je jedan od razloga zašto se volim vraćati u Španjolsku. Obožavam sangriju i sve vrste tapasa. Veliki sam gurman i nikad ne znam što bih prije jela, domaću paellu ili omiljene tapas porcije. Imala sam priliku putovati na razna mjesta, no ovdje je moj omiljeni izbor. Svakako posjetite i jednu od najpoznatijih tržnica Mercado de San Miguel. Tamo sam isprobala razne verzije tapasa, od njihova tipičnog jamona, tortille, kobasica i krumpirića. Zanimljivo je da svi restorani, iako su tipovi tapasa isti, uglavnom imaju običaj donijeti porcije koje su svugdje različite - priča Nataša.

I ne držite mobitel na stolu. Lopovi vrebaju. Ne sjetite li se sami, ne brinite se, svaki će vas konobar upozoriti da mobitele i fotoaparate držite u torbi, a torbu u rukama, nastavlja Nataša. Puerta del Sol, Plaza Mayor, Parque del Retiro, Salamanca samo su neka od “must have” mjesta. U Latini se može osjetiti ona prava domaća atmosfera tijekom ljetnih dana, a ima i puno restorana u madridskom stilu. Tamo se našla u vrijeme utakmice tako da je sve vrvjelo od mladih koji su se spremali za taj spektakl. Svi su bili odjeveni u dresove i veseli. Od turista ni t. Po pričama ljudi koji tamo žive, ovdje mnogi navečer izlaze ili s društvom dolaze na aperitiv. - Plaza Santa Ana je nezaobilazni dio, iako je tipični turistički. Salamanca se nalazi malo dalje od središnjih dijelova grada, modernijeg je izgleda i prava shopping meka, s high street brendovima kao što su Zara, Massimo Dutti, El Corte Inglés, ali i luksuznim trgovinama poput Tiffanyja, Chanela, Louisa Vuittona... Madrid je grad koji pruža svima ponešto i nikog ne ostavlja ravnodušnim - govori i dodaje kad gleda modni stil Španjolki, ima osjećaj kao da je ušla u Zaru, Mango ili Stradivarius. Sve djevojke su ležerno odjevene, ali drže do trendova.

- Sviđa mi se kad odem tamo pa vidim drukčiju modu nego onu koja je u Milanu. Super mi je gledati Španjolke koje su vrlo zanimljive građe i lica, nekako im taj stil i po tome odgovara. Naravno, ima i djevojaka drugih nacija s obzirom na to da je grad velik, ali uglavnom prevladava taj njihov tzv. Zara stil - priča. Ono što je Natašu najviše oduševilo je večernji izlazak. Plaza Santa Ana, mali trg prepun barova i restorana. I inače voli s društvom otići na neko opušteno mjesto i uz čašu vina satima uživati s društvom, a ondje je itekako uživala uz sangriju. To je tipični španjolski način izlaska koji je isprobala u Barceloni.

- Imala sam sreće što nekoliko ljudi s kojima sam studirala žive tamo pa su mi predstavili lokalniju sliku grada i ljudi. Vrlo su zadovoljni kvalitetom života, jedino što im je Madrid udaljen od bilo koje druge destinacije pa im putovanja vikendom i nisu baš pristupačna. S druge strane, uglavnom je tijekom cijele godine lijepo vrijeme, nikad nije pretjerano hladno - priča. A cijene, kao i u svakom drugom europskom gradu. Centar je, naravno, podređen turistima pa svaki restoran, kafić, pekarnica i slastičarnica naplaćuju više 20-30%. No maknete li se malo od središnjeg dijela, može se naći hrpa preslatkih barova i kafića u kojima su cijene vrlo pristupačne.