Fotografski duo Mert&Marcus vladaju modnom scenom

Mert Alas i Marcus Piggot/ aukcijska kuća Phillips
Kada su se upoznali u klubu početkom 90-ih, Mert i Marcus nisu imali pojma kako će kroz 20 godina postati najpoznatiji fotografski par na svijetu
Vidi originalni članak

Mert Alas i Marcus Piggott - u modnim krugovima znani samo kao Mert & Marcus - žive sretnim životom. Upoznali su se početkom 1990-ih, obilazeći londonske klubove i galerije, i završili u zagrljaju, modi, i - najvažnije od svega, fotografiji. Do danas Mert i Marcus nisu dali intervju o svojoj romantičnoj povezanosti, no njihova suradnja nadmašuje bilo kakvu fizičku privlačnost - njihovo dugogodišnje partnerstvo, kaže Mert, temelji se na vremenu koje provode zajedno i količini rada koja prati njihove fotografije.

Obojica su suglasni da ne žele raditi odvojeno, a inspiraciju neprestano crpe iz niza različitih izvora. Upravo je njihova promjenjiva estetika razlog što ih obožavaju modni časopisi diljem svijeta, a brendovi im daju dozvolu da sa njihovim kampanjama rade što god žele. Podjela između komercijalne fotografije kakva se traži za oglasne kampanje i modnih editorijala nigdje nije toliko izražena kao u modnom svijetu: fotografi koriste rad na editorijalima, koji je često i neplaćen, kako bi izrazili svoju kreativnost i pritom privukli oglašivače koji će njihov rad itekako platiti. Alas i Piggott svoj potpis razvili su snimajući i stilizirajući editorijale za eklektične časopise poput Dazed & Confuseda i i-D-ja, te preko njih došli do angažmana za Vogue, W magazin, ali i modnih kuća Louis Vuitton i Givenchy.

Stilisti obožavaju raditi s ovim duom, djelomično jer nikad ne znaju što očekivati: od snimanja u šumi do pravih znanstveno-fantastičnih scenarija, Mert i Marcus znaju kako namamiti ljude u svijet gdje torbica košta više od automobila. “Naš posao je stvoriti identitet brendova s kojima se ljudi mogu povezati. No, to ne znači da u tom procesu nema kreativne vrijednosti”, izjavio je Alas. Ono što Merta i Marcusa čini posebnima je raspon njihovog talenta - za razliku od većine kolega, nisu postali poznati po prepoznatljivom stilu - svoj uspjeh duguju nepredvidljivosti svojih idućih koraka - sami priznaju kako ponekad ne znaju odakle će novi nalet inspiracije doći. “Vjerojatno bi bilo puno lakše da imamo svoj stil. No, dosadilo bi nam”, kaže Piggott, a Alas se itekako slaže: “Ono što snimamo diktira svjetlo, odjeću, boje, ne mi. Bilo bi tašto započeti projekt s nekom našom stalnom vizijom: nikad ne pristupamo poslovima tako”. Kada su se upoznali na tulumu u Hastingsu u Velikoj Britaniji početkom devedesetih, Alas i Piggott jedva su zakoračili u dvadesete. Jedino što im je bilo na umu je iduća zabava na koju će ići.

Alas, emigrant iz Turske, studirao je klasičnu glazbu i kaže kako je tajna njihovog uspjeha upravo to što prije upoznavanja nisu puno proživjeli. “Sve smo radili skupa, od početka, pa nam je bilo lako komunicirati. Na neki način je to kao da pogledate u povijest i uvijek imate nekog tko je bio uz vas”, objasnio je Alas. Njihov odnos započeo je romantično, te su o fotografiji učili zajedno, družeći se sa umjetnicima iz istočnog Londona, Alexanderom McQueenom i stilisticom Katy England. Alas je započeo McQueenu asistirati tijekom revija, a svoje fotografsko umijeće razvijali su u londonskom studiju. Istraživali su radove omiljenih fotografa i pokušavali shvatiti svjetlost na fotografijama, pa ne čudi da su u početku sve: stiliziranje, frizure, šminku i dizajn seta, radili sami. Njihov prvi rad, objavljen u Dazed & Confusedu, lansirali su preko prijatelja koji su tada radili u časopisu.

U dvadeset godina zajedničkog rada, Mert i Marcus obišli su cijeli svijet, radili kampanje za najveće modne kuće - Gucci, Miu Miu, Loewe, Versace, Christiana Diora, Saint Laurenta, Calvina Kleina, i snimali Madonnu, Rihannu, Kim Kardashian, Naomi Campbell, Kate Moss, Laru Stone i Nataliju Vodianovu. Upravo zbog svog kultnog statusa u modnom svijetu, aukcijska kuća Phillips odlučila je ove jeseni prirediti izložbu njihovih radova. Osamnaest fotografija, koje će fotografski duo sam odabrati, bit će izložene za prodaju svim zainteresiranim kupcima. S početnom cijenom od čak 16.000 funti po komadu (oko 100.000 kn), jasno je kako je njihova važnost daleko od samo slave, a predviđanja su kako će neke od fotografija biti prodane za čak 50.000 funti. Svih 18 fotografija, 9 crno bijelih i 9 u boji, prethodno je objavljeno u Vogueu, Playboyu, W magazinu i Interviewu, a na njima su Karen Larson, Cara Delevingne, Lara Stone i sama Kate Moss. Izložba će biti otvorena do 2. studenog, kada seli u Pariz.

Posjeti Miss7.24sata.hr