Bezgotovinska plaćanja su sada na vrhuncu, a evo koju stvar Hrvati sada najviše plaćaju karticama

Shutterstock/Getty
Vidi originalni članak
  • Premda redovitom istraživanju MasterIndex, pandemija koronavirusa značajno je utjecala na potrošačke navike ljudi diljem svijeta
  • U Hrvatskoj je jedna od najupečatljivijih promjena ona prema kojoj sve rjeđe posjećujemo restorane, dok online narudžbe istovremeno doživljavaju pravi procvat
  • Pokazalo se kako je bezgotovinsko plaćanje praktično rješenje koje se nameće prilikom dostave hrane, a sve njegove ostale prednosti otkrij u nastavku

Pandemija koronavirusa utječe na navike potrošača diljem svijeta, a iznimka nije ni Hrvatska. To potvrđuju i rezultati redovnog istraživanja MasterIndex koje je za Mastercard provela agencija za istraživanje tržišta Improve. Provedeno online istraživanje izvedeno je s ciljem analize korištenja financijskih usluga među klijentima banaka u dobi od 18 do 55 godina, a rezultiralo je doista zanimljivim zaključcima.

Tako je spomenuto istraživanje pokazalo kako je pandemija uvelike utjecala na naše navike posjeta ugostiteljskim objektima. Čak 65% ispitanika potvrdilo kako rjeđe posjećuje restorane, a kao glavni razlog koji je doveo do toga naveli su izbjegavanje većih okupljanja. Ipak, to nije i jedini razlog pa je tako prilikom istraživanja uočeno kako je zbog financijske neizvjesnosti veći broj građana svoju pažnju usmjerio na brigu o osobnim financijama što je dovelo i do promjene određenih životnih navika.

Češće naručujemo hranu

I dok je većina ispitanika lani, a tako i ove godine, potvrdila kako restorane posjećuje barem jednom u pola godine, broj onih koji to rade sve rjeđe prosječno je povećan za 15%. Kada govorimo o razlozima odlaska ili neodlaska, cijena ima sve veći utjecaj, posebice u gradskim sredinama. S druge strane, isto ispitivanje je pokazalo kako raste broj online narudžbi.

Tako se pokazalo da je uz usmene preporuke i online recenzije, važan faktor u odabiru restorana u kojem će se izvršiti narudžba i njegova dostupnost, odnosno blizina. Pritom je uočeno da će više od polovice ispitanika odluku o odabiru restorana donijeti na temelju njegove lokacije.

Broj onih koji koriste usluge online servisa u odnosu na lani povećan je za 55%, dok korištenje lokacijskih usluga bilježi porast u odnosu na lani od 25%. Lokacijske usluge biraju obrazovanije osobe s većim primanjima na području Grada Zagreba, Istre, Primorja te Gorskog kotara, dok online servise za narudžbu, zbog prihvatljivih financijskih ponuda, osobe s manjim prihodima.

Bezgotovinsko plaćanje kao praktično rješenje

Nadalje, pokazalo se kako je u ovim slučajevima najpraktičnije upravo bezgotovinsko plaćanje. Uz njega si unaprijed sigurna kako posjeduješ dovoljno sredstava na računu te ćeš izbjeći neugodnosti poput one da si u zadnji čas primijetila da nemaš dovoljno gotovine, a dostavljač je pred vratima.

Štoviše, uz bezgotovinsko plaćanje nisi dužna ni susresti svog dostavljača već on naručenu hranu može ostaviti ispred tvojih vrata. Još jedna pozitivna stavka u danima kada nastojimo minimalizirati nepotrebne kontakte i pridržavati se mjera socijalnog distanciranja.

Osim u slučaju online naručivanja hrane, bezgotovinsko plaćanje u trenutcima dok se pridržavamo nametnutih mjera  nameće se kao sjajno rješenje u situacijama kada se koristimo taksi prijevozom, posjećujemo ugostiteljske objekte ili obavljamo kupovinu.

Upravljanje novcem ne mora biti  komplicirano ako imaš dobro znanje i alate. Zato je tu niz proizvoda Zagrebačke banke: uz pomoć m-zabe možeš jednostavno, sigurno i brzo upravljati svojim novcem, podignuti kredit ili čak ugovoriti štednju. Karticama Zagrebačke banke lako možeš plaćati diljem zemlje i svijeta uz mogućnost obročne kupnje, a svoju ušteđevinu pa makar se radilo i o 100 kn, uložiti u neki od fondova koje nude smart invest opcije. 

Posjeti Miss7.24sata.hr