Kako izaći na kraj s gunđalima? Uzvratite osmijehom!
Završetak jedne i početak nove godine mnogima je vrlo naporno razdoblje jer se tada mnogo toga događa, dovršava i zaokružuje, što izaziva dodatnu napetost, uz onu sveprisutnu svijest da ćemo uskoro ispratiti još jednu godinu, a nismo posve sigurni jesmo li je iskoristili na najbolji način. Mnoge obaveze pa još i misli i sumnje čine nas ranjivijima nego u ostalom dijelu godine. A na tim mnogim susretištima srećemo i mnoge ljude među kojima vidimo lica kojima se odmah razveselimo, a prije pružanja ruke nekima drugima duboko udahnemo.
Dok su neki ljudi ugodni i uz njih je sve lako pa se uz njih i dobro osjećamo, drugi podižu napetosti i mnoge druge emocije koje bismo rado zaobišli. Katkad je to jednostavno nemoguće jer može biti riječ o liječniku ili službeniku koji vam rješava neki važan posao. Tada nema uzmaka iako vas ravnodušan pogled ili onaj koji govori da je vama nasuprot osoba kojoj baš i nije stalo do vaših pitanja može jako pogoditi. A kad se tako pred nekim osjećamo loše, odmah se počinju javljati pitanja jesmo li nešto pogrešno učinili. Najgore je tada što to ne možemo pitati i doznati razlog takva postupka. Jednak problem mogu biti osobe koje se postavljaju iznad drugih, a morate surađivati s njima. Katkad se u krugu suradnika nađe netko tko kritizira svaku ideju, uključujući i vašu. No čini se da nikome to ne smeta, ali vi imate potrebu reći toj osobi "što je ide". No u trenutku dok se premišljate o tome učiniti to ili ne – nemojte. Burna negativna reakcija na nečije zanovijetanje ili neprimjereno ponašanje zapravo će, paradoksalno, označiti vas kao negativnu osobu. Pred ljubaznim je ljudima najveća dvojba kako se ponašati prema neljubaznima, a da i sami ne ispadnu takvi. Ne povodite se za načinima reagiranja nego na svoju osobnost jer ljubaznost povećava ljubaznost, negativnosti hrane negativne reakcije. Zato ne odgovarajte na prigovaranje novim prigovaranjem, iako je teško u takvim situacijama vidjeti vedriju stranu, pozitivna reakcija poput smirivanja možda potakne u toj osobi nešto lijepo. Prije nego što odgovorite nekome čija se riječ mora najglasnije čuti, preispitajte se, ne projecirate li vlastitu negativnost ili frustraciju na druge, pogotovu ako ste loše raspoloženi.
Ali ne pretjerujte u pokušajima da nezadovoljnika pošto-poto razvedrite i privedete na "pozitivnu stranu" jer biste mogli proizvesti suprotan učinak i upite druge strane o tome koji su vaši motivi da se toliko trudite. Prihvatite neizbježno ako je doista neizbježno. Možda nećete uspjeti postići da vam nečije ponašanje ne smeta, ali možete kontrolirati svoje reakcije na to. U tome je i bit tolerancije. Ako nećete pustiti da "rijeka odnese" ono što vam smeta kod nekoga, svaki će vam put ta osoba svojim ponašanjem izazivati negativne osjećaje. Ako ćete im pristupati pozitivno, možda ih nećete promijeniti, ali ćete omogućiti sebi da napredujete i da se osjećate bolje, a različite osobnosti čine život slikovitijim.