Jeste li svjesni opasnosti koje nosi Facebook?
Ako ste svim srcem prigrlili blagodati novog doba, znate da ljudi svašta stavljaju i objavljuju na mrežama. Tu su fotografije sa svih važnijih životnih događaja, objave novosti, najave projekata, zapravo se Facebook pretvorio u oglasnu ploču novog doba, s tim da osim informacija mnogi u taj svijet ulaze da bi podijelili misli i osjećaje.
Tako možete - promatranjem neizravnih pokazatelja - posve steći uvid u nečiju osobnost. I to iz njegovih riječi i djela. Zato je Facebook postao vrijedan “savjetnik” poslodavcima, ali i vama može pomoći da otkrijete tko vam je pravi prijatelj i možete li se doista na nekoga osloniti. Već je i to da je netko “zaboravio” oglasiti na mreži da više nije slobodan nego u vezi dovoljno da partnerica, ili partner, bude oprezna kad je njegova, ili njezina, iskrenost u pitanju. Ali isto vrijedi za prijateljske odnose, ako je netko takav prema djevojci ili mladiću u kojeg se, navodno, zaljubio, može li mu se vjerovati i kao prijatelju. Takvi pokazatelji će vam reći više o nečijoj osobnosti nego njegove riječi jer, pokazalo se, pravi lažovi lažu gledajući u oči.
U istraživanju koje je provela psihologinja Tara Marshall s kolegama pokazalo se da, prema temama koje počinju na Facebooku, možemo otkriti mnogo više o nečijoj osobnosti nego iz podataka koje će sami o sebi reći. Naravno, isto vrijedi kao upozorenje svima koji odašilju svoje postove da pripaze jer ih prema tome mogu prosuđivati. Stručnjaci su detektirali pet osobnosti: ugodnu, savjesnu, ekstrovertiranu, otvorenu novim iskustvima i neurotičnu ili narcističku. Ekstrovertirani češće počinju teme o društvenim događajima i svakodnevnom životu te im je Facebook oruđe za komunikaciju s drugima. Neurotičniji i narcisi će, pak, na mreži tražiti način da skrenu pozornost na sebe te neće pokretati teme, nego uglavnom pisati o sebi i tražiti na mreži potvrdu svojih vrijednosti za razliku od onih nižeg samopouzdanja koji će najviše govoriti o partneru i koristiti mrežu kao način vlastita izražavanja, bez potrebe za povratnim vrednovanjem.
Oni otvorenijeg uma i kreativniji počinjat će intelektualne teme i rasprave; njima će mreža biti put do novih informacija ili spoznaja, način da razmjenjuju informacije s istomišljenicima. Savjesni će najviše pisati o svojoj djeci, ali stručnjaci napominju da su njihovi motivi za česte postove često nadmetanje s drugim roditeljima kako bi se pokazali kao bolji roditelji. Najviše lajkova, iznenađujuće, dobivaju oni koji objavljuju svoja postignuća i oni koji pišu o djeci, a najmanje oni koji preferiraju intelektualne sadržaje.
Slike detaljnije pogledaj u galeriji...