Izlog American Apparela šokirao javnost
Trgovina popularnog američkog brenda u New Yorku privukla je posljednjih dana brojne posjetitelje koji su se rado slikali ispred neobičnih lutaka. Dok su neki oduševljeni novim potezom, drugi smatraju da je to nisko čak i za njih.
Fotografije novog izloga ubrzo su obišle svijet te su lutke, koje ispod bijelog donjeg rublja pokazuju svoje „prirodne“ adute, izazvale zanimanje ne samo američkih prolaznika nego i svjetske javnosti. Jedan od zaposlenika u dotičnoj trgovini u East Houston Streetu izjavio je za Huffington Post kako su novim potezom htjeli predstaviti surovost i realnost ljudske seksualnosti.
„Mislim da je American Apparel postigao upravo ono što je htio. Vi pišete o njima, zar ne? Oni su marketinški osmislili genijalnu priču, koja je je meni osobno degutantna, ali je marketinški genijalna. Danas više ne možete šokirati ni seksom, ni religijom, ni istospolnim poljupcima, a American Apparel je očito našao način kako doskočiti sušici u marketinškom svijetu, vrativši se na početke ljudskog društva. Očito nas samo iskonske stvari mogu šokirati, jer smo ih zaboravili - danas je nezamislivo da je žena nedepilirana, a ni muškarac. Smatram da je odrađen dobar posao jer su postigli što su htjeli. Možda da Miley Cyrus potraži koji savjet od njih i napokon šokira?“, komentira stilist Ivan Friščić.
Postavlja se pitanje zašto „prirodni“ izgled lutke izaziva toliku pozornost. U današnje vrijeme, gdje se žensko tijelo prezentira u raznim varijantama, a pretežito u onim razgolićenim i posve glatkim, tri lutke, koje novu kolekciju donjeg rublja predstavljaju s bradavicama i stidnim dlakama, izazivaju pozornost prolaznika više nego žive osobe u seksi pozama na jumbo plakatima. Jesmo li zaboravili kako zapravo izgleda žensko tijelo, bez intervencija kozmetičara i kozmetičkih proizvoda? Šokira li prirodnost ili nešto drugo?
„Privatno nisam pobornik dlaka i smatram da je pametno ukloniti ih zbog higijenskih, ali i estetskih razloga. Ovakav stav je sasvim logičan kad znamo da smo odrasli u vrijeme 'depiliranosti i glatkih tijela' koja su nam postala svakodnevica i normala, a to jest i razlog zašto takva tijela na reklamama ne izazivaju reakciju jer su očekivana. 'Dlake' su medijsku prašinu dignule i prije nekoliko godina kada je Tom Ford snimao reklamu za parfem YSL i angažirao nagog i dlakavog sportaša. Radi se o čistom reklamnom triku na koji svi opetovano padaju, a tim su se očito vodili i u American Apparelu jer su uspjeli u svom naumu da svi bruje, pričaju i pišu o njihovim 'dlakavim' izlozima. Osobno mi je vizualno jako simpatična ta ideja dlakavih intimnih tijela, ali čisto kao jedna reklamna fora jer svima je jasno da ovdje nitko ne zagovara povratak prirodnoj dlakavosti“, smatra dizajner Ivan Alduk.