Počelo je kao zabavni eksperiment, a onda je Silvan, domaći brend kozmetike, primijetio i britanski Vogue
- Priča o Silvanu, domaćem brendu prirodne kozmetike, oduševila nas je na svakoj mogućoj razini
- Cijela je stvar, kako mi kaže Jelena Bikić, osnivačica brenda, krenula iz hobija, iako mi mislimo da njezina priča ozbiljno izlazi iz ovira hobija i prije spada u sferu zabavnih eksperimenata
- Ispričala nam je kako je sve krenulo, koje je značenje iza imena brenda i zašto njihovi proizvodi zaslužuju da se o njima priča i glasnije i češće
Prva sam koja vjeruje da slučajnosti, kada su neke velike, sudbonosne i životne stvari u pitanju, ne postoje. Štoviše, volim vjerovati da su određene sudbine, ili barem njihovi fragmenti, zapisani u našem genetskom kodu i da život, prije ili kasnije, pronađe način kako ih iz nas izvući na površinu. A da to ponekad čini na najnevjerojatnije načine najbolje potvrđuje priča o Silvanu, domaćem brendu prirodne kozmetike čiji počeci, po mišljenju moje skromne malenkosti, spadaju među najšašavije koje sam ikada imala prilike čuti, na najbolji mogući način.
Cijela je stvar, kako mi kaže Jelena Bikić, osnivačica brenda, krenula iz hobija, iako ja mislim da njezina priča ozbiljno izlazi iz ovira hobija i prije spada u sferu zabavnih eksperimenata. Naime, ona i njezin partner su jednom prilikom gledali emisiju u kojoj su natjecatelji trebali razviti vlastiti proizvod, osmisliti strategiju i marketing te u kontroliranim uvjetima plasirati taj proizvod, a sama ideja zaintrigirala ih je u tolikoj mjeri da su se i sami odlučili okušati u ovakvom pothvatu. Ne znam što je bila nagrada koju je pobjednik u emisiji dobio, no budući da je eksperiment u slučaju Jelene i njezinog partnera završio izgradnjom brenda od kojega i danas žive, kojeg se redovito može pronaći na policama i u webshopu dm-a i koji je uspio zapeti za oko čak i britanskom Vogueu, za mene većih pobjednika od njih dvoje nema.
“Jako nas je zaintrigirala ideja da možeš tako – iz ničega stvoriti nešto, u razmjerno kratkom vremenskom roku. Posebno smo bili oduševljeni idejom da možeš sam naučiti raditi proizvode koji će ti biti jako korisni i tako je sve krenulo. Naručili smo online sve sirovine koje su nam bile potrebne da napravimo svoj prvi sapun, a onda smo krenuli učiti kako to zaista i napraviti jer nijedno od nas dvoje do tog trenutka nije imalo nikakve veze sa svijetom izrade prirodne kozmetike. I ovdje se, kao i u mnogim drugim stvarima u
životu, pokazala točna ona – gdje ima volje ima i načina”, priča mi Jelena. Njih su se dvoje toliko uživili u proces izrade da im je tadašnji stan, priznaje, nalikovao na mini skladište prepuno baznih ulja, maslaca, eteričnih ulja i raznoraznih kalupa za sapune. Uživali su u kreiranju receptura i njihovom isprobavanju, i tako se, kaže, i nastavilo.
Njihov asortiman danas čine četiri sapuna koje je moguće kupiti zasebno, te u raznim poklon pakiranjima: Daydream, sapun za ruke i tijelo koji oni zovu najpjenastijom i najkremastijom rapsodijom za kožu, Coffee to GrOw i Sea Nymph, sapuni za piling tijela te njihov best seller - Black & Pure, sapun za čišćenje lica. Svi proizvodi ručno su izrađeni na bazi prirodnih ulja i dodataka poput morske soli, kave i aktivnog ugljena, a sam proces izrade sastoji se od nekoliko koraka: miješanja sirovina, izlijevanja u kalupe u kojima sapun, ovisno o vrsti, ostaje od 1 do čak 48 sati, rezanja sapuna i u konačnici sušenja koje traje nekoliko tjedana.
Možda kada su kretali graditi Silvan nisu znali puno o svijetu prirodne kozmetike, no definitivno su daleko dogurali i putem ubrali samo najvjednije lekcije. A da su njihovi proizvodi uistinu vrijedni pažnje, sjajan dokaz su i aplikacije poput one 'INCI Beauty', a zahvaljujući kojima svatko od nas lako može provjeriti koliko je neki kozmetički proizvod dobar i siguran za korištenje. Konkretno ova aplikacija proizvode ocjenjuje na temelju njihova sastava rasponom bodova od 0 do 20, a Silvan proizvodi nose ocjene od 17.5 do 19.4.
Iako su u izgradnju brenda uložili puno vremena i truda, mail koji im je stigao od britanskog Voguea ih je, priznaje, poprilično iznenadio. “Nismo u tom trenutku razmišljali o oglašavanju na toj razini. Bila je to super potvrda da smo napravili kvalitetan posao s razvojem brenda – od vizualnog identiteta proizvoda, profesionalne fotografije do same priče. Svaki detalj je uistinu bio promišljen s naše strane i kada je Vogue na to dodao epitet 'Vouge's beauty secret', bilo je to jako lijepo.”
Ime brenda važan je faktor svake poduzetničke priče, a odabir imena božanstva divlje prirode, šuma i pašnjaka kojeg su slavili drevni narodi na našem području za Jelenu je značio povratak njezinoj velikoj ljubavi – kulturnom naslijeđu naše predivne zemlje. “Mnoštvo Silvanovih spomenika pronađeno je diljem Hrvatske, a meni su naročito dragi oni iz Dalmacije gdje reljefe Silvana nalazimo uklesane u žive stijene, na otvorenom pod zvijezdama, kako i priliči jednom božanstvu divlje, netaknute prirode. Činilo mi se vrlo prikladnim njegovim imenom nazvati brend prirodne kozmetike koji se svojom vizijom vraća upravo tim idealima”, kaže Jelena, po struci magistra edukacije engleskog jezika i povijesti umjetnosti.
Izuzev jasne reference na prirodu u imenu brenda, postulati održivosti su u slučaju Silvana utkani i u svaki drugi aspekt priče. Osim što su sami proizvodi napravljeni od prirodnih ulja i dodataka, njihova je ambalaža napravljena od biorazgradivog papira u koji su utkane sjemenke livadnog cvijeća, a što znači da se cijelo pakiranje može zasaditi. “Nastojali smo da cijeli koncept bude što je moguće više održiv i da ne koristimo ni umjetne mirise ni umjetne boje u svojim proizvodima. Silvanov pristup u mnogočemu se može opisati riječima: “back to basic”, “keep it simple” i našim omiljenima – “simplicty is the ulitimate sophistication”. I da nastavim niz na hrvatskom: kvalitetno, prirodno, zeleno!”
Sva njihova nastojanja u ovom pravcu okrunjena su kada je Silvan dobio Green Prix u kategoriji zeleni startup na prošlogodišnjem Greencajtu, a o tome koliko je njihov pristup inovativan svjedoči i činjenica da su već dvije godine dio Infobip Startup Tribe-a te da su, kao definitivno-ne tehnološka tvrtka, dvije godine zaredom izlagali na njihovoj Shift konferenciji. Silvio Kutić, CEO Infobipa, Infobip Startup Tribe zove zajednicom startupa koja prepoznaje buduće game-changere, a Silvan je definitivno po mnogočemu u njoj zaslužio svoje mjesto.
Budući da im odličnih ideja, a očito ni stručnosti ne nedostaje, zanimalo me i jesu li razmišljali o širenju asortimana i na neke
druge proizvode. “Definitivno se slažemo da je vrijeme za širenje asortimana i s tim u vezi pripremamo nešto fantastično”, kaže mi Jelena pomalo tajnovito. Iskreno, najiskrenije, ne možemo dočekati otkriti što će nam iduće poslužiti.