Napravila sam balayage i ošišala se, evo kako izgleda 'novo normalno' u frizerskim salonima
- Desetak dana nakon što otvorili svoja vrata, frizerske salone smo posjetili i mi
- Što se to drugačije u ‘’novom normalnom’’ doživjeli smo kroz tretman balayage pramenova i šišanja
- A dojmove ti donosimo u nastavku
Svoj termin kod frizera nisam požurila rezervirati među prvima, a dočekala sam ga na kišni petak poslijepodne, gotovo 10 dana nakon otvaranja frizerskih salona u postkarantenskom razdoblju. Odlično, pomislila sam, jer gdje provesti petak nego u centru Zagreba, točnije, u salonu Davor hair&soul u uvjetima koji još nisu sasvim normalni, a kakvi su točno, nisam ni bila baš pretjerano sigurna dok sam koračala prema salonu po svoju porciju pramenova i nove frizure.
Uz šišanje, novim pramenovima nisam se nadala dok sam se telefonski naručivala za svoj termin, najviše jer su se u medijima plasirale informacije kako to u novim uvjetima neće biti izvedivo. Ipak, kako nam je poslije objasnila stilistica i majstorica za bojanje kose Anamarija, zapravo se radi o sigurnijem pristupu jer se dužom posvetom jednom klijentu, uz bojenje ili pramenove, smanjuje protok klijenta kroz salon.
Pripreme prije ulaska
Iznenađenje je bilo u izostanku pregrada od pleksiglasa, a na ulazu u salon ispred kojeg sam par minuta pričekala i namještala svoju maskicu, dočekalo me je osoblje, dezinficijens, maskice i rukavice te istaknuti šalabahter za zaštitu od COVID-19, jer podsjetnika nikad dosta.
Upravo je u ovome koraku najočitija promjena u odnosu na vrijeme prije epidemije. Nakon što djelatnica uzima osobne stvari, torbe i jakne, i odlaže ih na za to predviđeno mjesto, slijedi dezinfekcija ruku. Oboružana maskicom, sjedam na svoje mjesto, ali ga ne biram ga već me Anamarija upućuje na prvi od četiri stolca od kojih dva središnja u novonastalim uvjetima ostaju prazna. Dovoljna udaljenost je osigurana. S obzirom na kvadraturu, u salonu su sveukupno tri klijenta kojima se bavi troje zaposlenika. Moj tretman oživljavanja kose balayage pramenovima mogao je početi.
Da nije maskica, priznajem, već bih skoro i zaboravila da se radi o ‘’novo normalnom’’ tretmanu. No, u razgovoru s Anamarijom, saznajem kako je isključen važan faktor koji salon želi osigurati svojim klijentima.
Nema više kavice
‘’Kod nas je obično domaća atmosfera u kojoj želimo da se klijenti osjećaju što opuštenije i ugodnije pa im stoga ponudimo kavu i zabavno štivo. Međutim, nakon ponovnog otvaranja to više ne možemo raditi’’, priznala je Anamarija koja je istaknula kako je i prilično teško izdržati smjenu pod maskicama. Višesatno nošenje otežava disanje, javljaju se neugodni mirisi, ostaju i tragovi na licu, odnosno, osjete se posljedice žuljanja ručkica maske iz ušiju. ‘’No, kad se sjetim doktora i medicinskog osoblja, onda su zaista mjere zaštite i naš način rada minimalno što možemo napraviti’’, dodala je Anamarija.
Ne skidajući masku s lica koja je već u ovom trenutku počela malo i smetati preselila sam se na pranje kose u drugi dio salona.
"Čistili smo i prije"
Uz tri slobodna mjesta, na bazenima sam bila sama. Jasno je da je kapacitet frizerskog salona smanjen, ali kako su nam rekli u salonu, ipak ne u tolikoj mjeri. ‘’Ovisi o frizerskim salonima, a mi se nismo nikada pretrpavali s terminima pa nam ovo i nije velika promjena. Osim toga, dezinficiranje i mjere zaštite, ako izuzmemo nošenje maskice, i nije tolika promjene za salone koje su se inače pridržavali propisanih mjera rada. Primjerice, ja sam naviknula da su mi ruke isušene jer inače ih često perem za vrijeme rada’’, ispričala je Anamarija dok je zamatala ručnikom moju opranu kosu.
Nakon povratka na svoje staro mjesto pred zrcalom šišanje je preuzeo Anto, a ja sam se vratila češljanju novosti kroz društvene mreže umjesto kakvog časopisa. Klijente koji su se u međuvremenu izmjenjivali u salonu, uglavnom ih je zanimalo kako je raditi u novim uvjetima. ‘’Dobro je sve..'', kratko bi odgovorili djelatnici i prepuštali se svojim tretmanima.
Šišanje je prošlo sasvim uobičajeno, uz sada već nestrpljenje kada ću moći skinuti maskicu u kojoj sam dočekala posljednju i možda najupitniju fazu u frazerskom salonu kada se radi o zaštiti – sušenju kose.
Upravo je upotreba fena korištenje pregrada od pleksiglasa učinilo sasvim besmislenim, kako nam je i ranije objasnio vlasnik salona Davor.
Korist pleksiglasa je upitna
‘’U konzultacijama, prijatelj liječnik iz KBC Dubrava rekao je kako se ionako upotrebom sušila za kosu virus može raspršiti posvuda, a tu ne može pomoći ni šest pregrada od pleksiglasa koje su inače, ako su kvalitetne, poprilično skupe. Kolege u Londonu, Berlinu i Rimu kažu kako su kod njih uvjeti rada ostali isti, uz dodatnu zaštitu upotrebom maski i rukavica'', ispričao je Davor
Naravno, zato je nužno nošenje maskica, uz čije je neprekidno upotrebu i mom tretmanu došao kraj.
A dojmovi? Najveća razlika je sami početak tretmana donosno provjeravanje je li u redu ući u salon, popunjavanje upitnika, izjašnjavanje u mogućoj samoizolaciji, dezinfekcija ruku i možda najočitije – maskice. Pomalo smanjen kapacitet i klijenti koji neobavezno spomenu epidemiju i nove uvjete rada podsjetnik su da je situacija uistinu nešto drugačija. Ali dok se promatraš u ogledalo i čekaš trenutak kada ćeš ugledati rezultat svojih novih pramenova, na trenutak je osjećaj da je sve po starom. Sve dok u odrazu u fokus ne dolazi maska, a koja se pri izlasku iz salona slavodobitno skida i zrak s ulice udiše punim plućima. Posjet frizeru u ‘’novom normalnom'’ je gotov.